Openingstocht 6 mei 2023

De fysieke voorbereiding begon 5 mei toen we met de Postsloot van Frans Peters richting de Zwarte Schuur vertrokken om daar e.e.a. klaar te zetten voor de (grote) groep deelnemers aan de openingstocht (39 personen!!). Daaraan voorafgaand had onze secretaris/penningmeester Femke alles voor de inwendige mens geregeld.

Toen we zaterdagmorgen met, wederom de Postsloot, richting de feestlocatie voeren om bier etc. te brengen bleek  Femke, na een pijnlijke nacht, in het ziekenhuis te zijn voor, wat later bleek, het verwijderen van de blinde darm. Helaas kon ze dus niet mee wat, als belangrijke organisator van de tocht, natuurlijk erg sneu was.

Desondanks zijn we, na een korte uitleg door de voorzitter, rond twee uur richting de Zwarte Schuur vertrokken. Het was fijn om te zien dat leden zonder schip konden meevaren met andere leden en de Postsloot.  Prachtig weer en een kalme zee maakten dat tot een “mini cruise””.

Aangekomen in de Zwarte Schuur heeft Frans Peters een mooi verhaal gehouden over de historie van de Biesbosch, zelfs beginnend vóór de St. Elisabethvloed.

Daarna was er, onder aanvoering van twee natuurgidsen, waaronder Frans, een mooie rondwandeling door het gebied met interessante uitleg over de aanwezige bloemen, struiken en bomen.

Terug in de Zwarte Schuur was het tijd voor een versnapering en werden niet lang daarna de barbecues opgestart. Geheel onverwachts bleken we twee volleerde koks te hebben die alles voor ons hebben gebakken, waarlijk een luxe.

Na de rest van de middag en de avond etend, drinkend en vooral ook  gezellig  keuvelend bij houtkachel en open haard te hebben doorgebracht, bleek uit de vele reacties van de leden dat we kunnen terugkijken op een geslaagde, gezellige en goed bezochte openingstocht.

Een bedankje voor de Stichting die de Zwarte Schuur (voorzitter Frans Peters) gratis ter beschikking heeft gesteld is hier zeker op zijn plaats.

Ook de leden die spontaan geholpen hebben en, inmiddels onze vaste fotograaf Wilco, bedankt!

Als Bestuur gaan we ons nu werpen op de voorbereiding van het 50-jarig jubileum waarvan de viering gepland staat op 30 september 2023.Noteer het vast in uw agenda.

Bestuur w.s.v. Vissershang