Waterkaarten app deze maand nog met 20% korting

Zoals wellicht bekend bekijken we dit jaar, na 10 jaar geleden vier verschillende digitale navigatiesystemen te hebben getest, de Waterkaarten app opnieuw.

Destijds was het een app die uitgegeven werd door de ANWB, de ANWB waterkaartenapp, met een aparte Windows versie voor op een laptop die werd uitgegeven door Promanent. De ANWB is met de app gestopt maar anderen hebben de draad opgepakt en de apps voor de diverse systemen als Android, iOS en Windows onder één dak gebracht. Veel van het goede van destijds is behouden, maar e.e.a. is inmiddels ook sterk verbeterd en uitgebreid. Er is nu ook sprake van een goede integratie van de diverse systemen. Ook het vaargebied is aanzienlijk uitgebreid. Van destijds alleen Nederland naar nu Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en zelfs de UK. En dat alles voor nog vrijwel dezelfde prijs als 10 jaar geleden. Wellicht zelfs iets voordeliger als je 10 jaar indexatie in ogenschouw neemt en het feit dat 1 licentie gebruikt kan worden op alle systemen. Met de april-kortingsactie op een jaarabonnement is het helemaal een voordelige aanbieding. Dus wil je dit jaar een tocht gaan plannen en varen met het gemak van digitale navigatie, dan is nu het moment!

Het echte testen moet nog gaan beginnen, maar nu is al wel aan te geven dat je aan deze app voor de motorbootvaarders op binnenwater een uitstekende navigatiesysteem hebt incl. veel kaartmateriaal, verkeersinformatie, routeplanning o.b.v. de afmetingen van je boot en veel informatie over kunstwerken, . Zeker i.c.m. een tablet is het een heel praktisch systeem om bij je te hebben met inmiddels dus heel veel mogelijkheden.

Na dit vaarseizoen zullen we het systeem verder evalueren en daar verslag van doen.

Alleen, voor wie met een schip met wat meer diepgang de onbekendere stukken van de Biesbosch wil bevaren schiet de kaart een beetje tekort qua diepte informatie. De Biesbosch is nu eenmaal een gebied met een zeer wisselend dieptebeeld. Maar ook daar is een betaalbare oplossing voor.

Vind je een smartphone qua scherm te klein om mee te navigeren en heb je nog géén tablet dan adviseer ik een eenvoudige Android tablet. Android tablets hebben vrijwel altijd een GPS ontvanger aan boord (wel checken bij aanschaf) en die heb je nodig om de juiste positie van je schip op de kaart aan te geven. Bij iOS hebben alleen de Wi-Fi + Cellular-modellen van de iPad ook een GPS ontvanger. Een standaard iPad heeft die niet (een iPhone weer wel)

Wil je, als lid van WSV Vissershang, een abonnement aanschaffen maar heb je nog vragen, neem dan gerust contact op met Hans Beuving via het e-mail adres van de webmaster. Hij helpt je graag verder en kan eventueel een demonstratie bij je aan boord verzorgen. Er bestaat ook een gratis proefabonnement.

WSV Vissershang